چگونه پوستی روشن و سفید داشته باشیم ؟ روشن شدن پوست به روش های خانگی

چگونه پوستی روشن و سفید داشته باشیم ؟ روشن شدن پوست به روش های خانگی

بررسی روش های علمی و خانگی روشن کردن یا روشن شدن پوست

اگر دوست دارید پوست روشن تر و سفید تر و شاداب تری داشته باشید ، استفاده از برخی مواد و وسایل طبیعی موجود در خانه می تواند این کار را برای شما انجام دهد ، بدون اینکه عوارض جانبی ناشی از استفاده از محصولات شیمیایی موجود در بازار ، به پوست شما آسیب بزند ، به راحتی می توانید پوست خود را چند درجه روشن تر کنید. ساده ترین کاری که می تواند از تیره تر شدن پوستتان جلوگیری کند ، قرار نگرفتن در معرض نور خوشید است. هیچ معجون جادویی وجود ندارد که پوست شما را بیش از یک یا دو  درجه روشن تر کند ، بنابراین انتظارات واقع بینانه ای داشته باشید - و از همه مهمتر ، به یاد داشته باشید که پوست تیره نیز زیبا است.

در این مقاله ما 3 روش روشن کردن پوست یا روشن شدن پوست یا سفید شدن پوست به طور طبیعی را بررسی خواهیم کرد.

توجه داشته باشید برخی از روش های آورده شده در این مقاله به صورت تجربی و خانگی بوده و از نظر علمی به طور صد در صد اثبات نشده اند.

استفاده از روشن کننده طبیعی پوست ، چگونه پوست روشنی داشته باشیم ؟ چگونه پوست خود را روشن تر و سفید تر کنیم ؟ روشن کردن پوست

1 - استفاده از آبلیمو برای روشن شدن پوست.

آب لیمو هزاران سال است که به عنوان یک روشن کننده طبیعی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. آبلیمو حاوی اسیدهایی است که به آرامی پوست را سفید می کنند و لایه بالایی سلول های تیره پوست را بیرون می کشد.

از آنجا که آب لیموی خالص می تواند پوست را تحریک و یا ملتهب کند ، باید آبلیمو را با مقداری آب مخلوط کرد ( به میزان مساوی ).

یک محلول آب لیمو درست کنید. مقداری از محلول را بر روی پد پنبه ای بریزید و بر روی پوست خود بمالید . بگذارید 15 دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید.

فراموش نکنید ، استفاده از محلول آب لیمو بر روی پوست را فقط دو تا سه بار در هفته انجام دهید. استفاده بیشتر از آن می تواند منجر به سوزش و یا تحریک پوست شود. بعد از استفاده از آب لیمو بر روی پوست ، از مرطوب کننده استفاده کنید زیرا آبلیمو باعث خشک شدن پوست شما می شود.

شما باید بعد از سه تا چهار هفته استفاده از این محلول ( دو الی سه بار در هفته ) ، نتایج را مشاهده کنید. اگرچه آب لیمو نتایج فوری بر روی پوستتان نشان نخواهد داد ، اما موثرترین راه حل طبیعی موجود است.

اگر سعی دارید هر نوع آب مرکبات را روی پوست صورت خود قرار دهید احتیاط کنید. ممکن است یک مشکل پوستی به نام فیتوفوتودرماتیت در اثر واکنش بین نور UV و مواد شیمیایی فتوسنتز موجود در میوه مرکبات ایجاد شود.

در حالی که استفاده از آب لیمو بر روی پوست شما مفید است ، اما باید توجه داشته باشید که حتما قبل از بیرون رفتن از منزل و در موقعی که می خواهید در معرض نور آفتاب قرار بگیرید ، آن را از روی پوستتان بشورید.

نکته بسیار مهم : آب لیمو می تواند به شدت پوست شما را هنگام قرار گیری در معرض نور آفتاب حساس کرده و ملتهب کند و یا باعث ایجاد لکه های پوستی شود ، بنابراین رعایت این موضوع گفته شده یعنی شستشوی پوست قبل از بیرون رفتن و قرار گیری در معرض نور بسیار مهم است و حتما بعد از استفاده ، از ضد آفتاب استفاده کنید.

استفاده از روشن کننده طبیعی پوست ، چگونه پوست روشنی داشته باشیم ؟ چگونه پوست خود را روشن تر و سفید تر کنیم ؟ روشن کردن پوست ، روشن کردن طبیعی پوست

2 - بدنتان را در ترکیب شیر و لیمو قرار دهید .

برای شروع یک فرایند درمان آرامش بخش کامل بدن ، به همراه روشن کردن پوست بدن ، با یک حمام آب گرم شروع کنید. در وان حمام یک فنجان شیر پرچرب ریخته و آب یک لیموی کامل را نیز درون آن بریزید. این ترکیب را با دست به طور کامل در آب وان بچرخانید تا در تمام قسمت ها به طور مساوی ، توزیع شود . به مدت 20 دقیقه بدن خود را در وان و این ترکیب قرار دهید ، سپس بدن و پوست خود را با آب تمیز بشویید.

شیر موجود در این آب دارای آنزیمی است که به آرامی پوست را روشن می کند. همچنین پوست را مرطوب می کند و جبران کننده خاصیت خشک کنندگی آب لیمو است.
هفته ای یکبار این کار را امتحان کنید و بعد از تقریبا یک ماه ، نتیجه را خواهید دید.

روشن کردن پوست به طور طبیعی ، روشن کردن دور چشم ، درمان تیرگی یا سیاهی دور چشم ، چگونه پوست خود را روشن کنیم ؟ ماسک ماست و عسل

 

3 - برای "روشن کردن پوست" ، یک ماسک عسل و ماست درست کنید.

مانند شیر ، ماست حاوی آنزیم هایی است که می تواند به آرامی پوست را روشن کند. عسل خاصیت مرطوب کننده و ضد باکتریایی دارد. هنگام ترکیب کردن این دو ماده با هم ، یک ماسک مغذی درست می شود که پوست را تغذیه می کند . یک قسمت عسل و یک قسمت ماست را با هم مخلوط کنید سپس این مخلوط را روی صورت و بدن خود پخش کنید. بگذارید 15 دقیقه بر روی پوستتان قرار گیرد ، سپس آن را با آب گرم بشویید.
حتما از ماست ساده و بدون بو استفاده کنید. ماست قندی یا طعم دار خیلی چسبناک می شود.
به جای عسل ، می توانید آووکادو را نیز آرد کنید یا به جای آن از آلوئه ورا استفاده کنید. این دو ماده نیز خاصیت های مرطوب کنندگی فوق العاده ای دارند.

معرفی چند ماسک خانگی ضد جوش و ضد آکنه و شفاف کننده پوست.

روشن شدن پوست ، روشن کردن پوست ، سفید کردن پوست ، سفید شدن پوست ، ماسک شیر و زردچوبه ، ماسک عسل و زردچوبه ، چگونه پوست خود را روشن کنیم ؟

 

4 - یک ترکیب یا ماسک روشن کننده پوست درست کنید .

برای بهره گیری از مزایای غلیظ تر ، سعی کنید خمیر غلیظی را با استفاده از مواد طبیعی که به روشن شدن پوست کمک می کنند ، تهیه کنید.

خمیر را روی پوست صورت که تازه شستشو داده اید قرار داده و به مدت 15 دقیقه اجازه دهید بر روی پوستتان بماند ، سپس آن را با آب گرم بشویید.

 

در اینجا دو دستور العمل برای ساخت این ترکیب "روشن کننده طبیعی پوست " ارائه می دهیم :

1 - ترکیب یا مخلوط آرد گرم ( Gram ) :  یک فنجان آرد گرم را درون یک کاسه بریزید. آب لیمو یا شیر کافی را نیز برای تهیه این مخلوط غلیظ ، اضافه کنید.
2 - ترکیب یا مخلوط زردچوبه :  1 قاشق غذاخوری (14.8 میلی لیتر) زردچوبه را درون یک کاسه بریزید. مقداری آب لیمو یا شیر کافی نیز به آن اضافه کنید ، تا ترکیب آماده گردد.

برای روشن کردن پوست یا روشن شدن پوست ، از چه موادی اجتناب کنیم ؟

روشن شدن پوست ، روشن کردن پوست ، سفید کردن پوست ، سفید شدن پوست ، سفید کننده و روشن کننده پوست ، چگونه پوست خود را روشن کنیم ؟

 

1 - هرگز از سفید کننده یا مواد شیمیایی خطرناک دیگر برای روشن کردن پوست خود استفاده نکنید.

سوابق خطرناکی در مورد استفاده از سفید کننده ، آمونیاک و سایر محصولات سفید کننده خانگی که بر روی پوست استفاده شده وجود دارد .

این مواد شیمیایی برای پوست بسیار مضر هستند و می توانند آسیب های طولانی مدت و غیر قابل بازگشتی به پوست بزنند. پوست آسیب دیده در واقع تیره تر نیز خواهد شد ، بنابراین با استفاده از این مواد شیمیایی خلاف آنچه شما می خواهید انجام می شود. پس از استفاده از آنها دوری کنید !

استفاده از محصولات نادرست و بی کیفیت برای سفید کردن و روشن کردن پوست ، چگونه پوست خود را روشن کنیم ؟ نحوه روشن کردن و سفید کردن پوست

 

2 - از محصولات بی کیفیت و غیر استاندارد که در بازار است ، تهیه نکنید و بر روی پوستتان استفاده نکنید.

قبل از استفاده از هر محصول روشن کننده و سفید کننده پوست ، حتما از کیفیت و استاندارد بودن آن مطمئن شوید و اطمینان حاصل کنید.

مهم نیست که رنگ پوست شما چه باشد ، هر چه هست ، قطعا زیباست !

خوب است که با استفاده از مواد ایمن مانند آب لیمو یک یا دو درجه پوستتان را روشن کنید ، اما هیچگاه به دنبال تغییر رنگ طبیعی پوست خود نباشید.

به جای اینکه سعی کنید رنگ پوستی متفاوتی داشته باشید ، خود را در برابر کسی قرار ببینید که با پوست تیره به دنیا آمده است ، زیبایی خود را در آغوش بگیرید و اجازه ندهید کسی به شما بگوید که رنگ پوستتان را تغییر دهید.

بسیاری از زنان در سراسر جهان ، خود را مطابق با استانداردهای زیبایی می بینند که پوست روشن را بر پوست تیره تر ترجیح می دهد.

بسیاری از زنان دیگر نیز وجود دارند که برای رسیدن به پوست تیره تر ،  راه طولانی می روند و هزینه زیادی برای این کار پرداخت می کنند ، این هزینه زیاد آنها را می تواند حتی در معرض خطر قرار دهد و باعث سرطان پوست شود. این کار به نظر معقول نمی آید ، درست است ؟

وقتی صحبت از زیبایی پوست صورت می شود ، مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که پوست خود را سالم نگه دارید. پوست بزرگترین ارگان بدن شما است و لیاقت مراقبت بالایی را نیز دارد.

خوب بخورید ( خوردن غذای خوب ) ، بدن و پوست خود را آبرسانی کنید ( استفاده از آبرسان ها و نوشیدن آب به میزان کافی ) و پوست خود را لایه برداری و مرطوب کنید ( لایه برداری به تعداد دو الی سه مرتبه در هفته ) تا همیشه پوستی سالم ، شفاف ، روشن و زیبا داشته باشید.

منبع : https://www.wikihow.com/Naturally-Whiten-Skin-at-Home

بررسی 15 روش خانگی دیگر برای داشتن پوستی روشن و سفید و شفاف و شاداب و سالم

1 - برای شادابی پوستتان به اندازه کافی بخوابید

داشتن پوستی روشن ، سفید ، سالم ، شاداب ، چگونه پوستی روشن داشته باشیم ؟ تاثیر خوابیدن

شاید برای شما عجیب به نظر برسد اما این درست است که کمبود خواب می تواند پوست و صورت شما را آشفته کند زیرا بدن شما به 7 تا 9 ساعت خواب نیاز دارد. شما باید به میزان کافی زمان برای استراحت بدن خود اختصاص دهید تا درخشش درونی بدن و پوست خود را به دست بیاورید. هنگامی که شما می خوابید بدن شما جریان خون به پوست را افزایش می دهد و این بدان معنی است که شما با داشتن پوستی روشن و سالم از خواب بیدار می شوید. اما اگر خواب کافی نداشته باشید ، چهره شما بیرنگ ، خسته و کسل کننده و بی جان به نظر می رسد.

2 - برای داشتن پوستی روشن و سالم و شفاف ، به اندازه کافی آب بنوشید

خوردن آب برای داشتن پوستی سالم ، روشن ، شفاف ، شاداب ، روشن کردن پوست

به منظور آبرسانی و روشن شدن پوست ، شما باید به مقادیر کافی آب بنوشید . شما باید حداقل 8 اونس که دو لیتر آب در روز است در هر 24 ساعت آب بنوشید . نوشیدن آب به اندازه کافی باعث  بیرون راندن سموم بدن شده و به بهبود بافت و ظاهر پوست شما کمک می کند.

3 - برای داشتن پوستی سالم و شاداب ، هنگام بیرون رفتن از منزل ، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید

شما باید هنگام بیرون رفتن از خانه و حتی در مواقعی که در منزل هستید ( مشاهده سوال استفاده از ضد آفتاب در خانه ... ) ، از پوست خود در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنید. لوسیون ضد آفتاب و یا اسپری ضد آفتاب را به تمام بدن خود بمالید و حتما از عینک آفتابی ، کلاه یا روسری ، برای محافظت از پوست خود و یا موی خود در برابر آفتاب و آلودگی استفاده کنید.

4 -  به منظور روشن شدن پوست و داشتن پوستی سالم ، حتما به طور روزانه و مرتب ، پوست خود را مرطوب کنید

داشتن پوستی روشن ، روشن شدن پوست ، استفاده از مرطوب کننده و مرطوب کردن پوست

شما باید پوست خود را با استفاده از یک مرطوب کننده استاندارد یا روغن صورت دو بار در روز مرطوب کنید. مرطوب کننده پوست به شما کمک می کند تا از شر پوست خشک و پوسته پوسته شدن پوستتان خلاص شوید و پوست شما روشن تر و شاداب تر به نظر برسد . هیدراتاسیون ( آبرسانی و مرطوب کردن پوست ) باعث تسریع بهبود ظاهری رنگ و بافت پوست می شود.

5 - برای روشن شدن و شادابی و شفافیت پوست ، یک ماسک روشن کننده پوست تهیه کنید ( استفاده از ماسک روغن زیتون و عسل )

برای روشن شدن پوست ، روغن زیتون و عسل را با هم ترکیب کنید و بر روی پوست خود بمالید

برای روشن تر شدن و سفید تر شدن پوست ، روزانه پوست خود را با ترکیب روغن زیتون و عسل ماساژ دهید. 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذا خوری عسل را مخلوط کرده و برای چند دقیقه روی پوست خود قرار دهید. اگر پوست شما چرب است ، چند قطره آب لیمو نیز به این ترکیب اضافه کنید. سپس پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید. این درمان خانگی چهره منصفانه تری به شما می دهد.

6 - استفاده از بخور آب گرم برای پاکسازی پوست

بخور آب گرم برای روشن شدن پوست و شفاف شدن و سفید شدن پوست و داشتن پوستی سالم

این روش پاکسازی عمیق ، یعنی بخور آب گرم ، منافذ پوست شما را باز کرده و همه کثیفی ها و آلودگی ها و ناخالصی ها را پاک می کند. اما به جای استفاده از آب معمولی ، مقداری لیمو را در آب بجوشانید و سپس از آب برای بخور کردن صورت خود استفاده کنید. این کار را برای چند دقیقه انجام دهید و سپس صورت خود را با یک حوله مرطوب و نرم خشک کنید. ویتامین C لیمو باعث افزایش رنگ و شادابی و روشن شدن پوست شما خواهد شد.

مشاهده یک مقاله در خصوص بستن و درمان منافذ باز پوست ...

مشاهده یک مقاله در خصوص خواص ویتامین سی برای پوست ...

7 - استفاده از آب گل رز یا گلاب ، برای روشن کردن پوست و کمک به سلامتی و شادابی پوست ( گلاب برای روشن شدن پوست )

استفاده از گلاب یا آب یا عرق گل رز ، برای شادابی و روشن کردن پوست و روشن شدن و سفید شدن پوست

گلاب دارای خاصیت ضد التهابی است ، قرمزی و حساسیت های پوست شما را کاهش می دهد. پاشیدن گلاب سرد روی صورت باعث می شود پوست شما با طراوت و تر و تازه شود و رنگ چهره شما را تقویت می کند. بهترین نکته در مورد استفاده از این داروی خانگی این است که می توانید در هر ساعت از شبانه روز از آن استفاده کنید.

8 - برای روشن شدن و سفید شدن پوست ، لایه برداری کنید !

لایه برداری پوست برای داشتن پوستی روشن و شاداب و سالم و شفاف و درخشان ، پاکسازی پوست ، با استفاده از روغن نارگیل

برای خلاص شدن از شر پوست مرده و سلول های مرده روی سطح پوست ، هر یک روز در میان ، باید پوست خود را لایه برداری کنید. با مخلوط کردن 2 قاشق غذاخوری پودر برنج با کمی روغن نارگیل ، یک ماسک لایه بردار خانگی درست کرده و بر روی پوست خود استفاده کنید. برای خلاص شدن از تیرگی و رفع تیرگی پوست، این ترکیب را بر روی پوست خود مالش دهید و سپس شستشو دهید.

معرفی محصول مناسب برای پاکسازی و لایه برداری پوست

مشاهده یک ماسک زغال با کیفیت با قدرت آبرسانی بالا جهت پاکسازی و لایه برداری پوست با ویژگی های زیر ، با کلیک بر روی تصویر زیر :

ماسک زغال رودیوم بیوتی ، بهترین ماسک برای پاکسازی و لایه برداری پوست

9 - یک پک خانگی روشن کننده پوست درست کنید

استفاده از ماسک موز و عسل برای روشن شدن و روشن کردن و شادابی و سلامتی پوست

با استفاده از مقداری کره بدون نمک ( unsalted butter ) و 2 قاشق غذاخوری موز رسیده و 1 قاشق غذاخوری عسل یک پک صورت خانگی درست کنید ( ماسک صورت خانگی ) . تمام مواد را مخلوط کرده و آن را برای چند دقیقه روی صورت خود قرار دهید. برای پاک کردن این ماسک از روی پوست ، از پارچه شستشوی گرم استفاده کنید. این ماسک باعث بهبود بافت چهره و پوست شما می شود.

 

10 - برای روشن شدن پوستتان ، یک ماسک پرتقال برای لایه برداری و پاکسازی پوست خود درست کنید.

استفاده از ماسک لایه برداری و ماسک خانگی پرتقال ، ماسک پرتقال برای روشن شدن و روشن کردن پوست

برای روشن شدن پوست می توانید از ماسک پوست پرتقال استفاده کنید. پوست پرتقال تازه را با مقداری شیر سرد میکس کنید و سپس ترکیب به دست آمده را بر روی صورت و گردن خود بمالید. هفته ای 2 بار از این ترکیب و ماسک برای روشن تر شدن پوستتان به طور طبیعی استفاده کنید.

11 - یک ماسک روشن کننده و سفید کننده پوست خانگی و طبیعی درست کنید ( ماسک لیمو و عسل )

ماسک لیمو و عسل ، ماسک خانگی ، ماسک روشن کننده پوست ، ماسک سفید کننده پوست

طرز تهیه ماسک لیمو و عسل یا ماسک پوست پرتقال و عسل : برای تهیه یک ماسک سفید کننده صورت طبیعی ، 2 قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال یا پودر پوست لیمو را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ، 1 قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق آب لیمو ترکیب کنید. این ماسک ضد لک و روشن کننده پوست را بر روی صورت خود بمالید تا پوستی درخشان و شاداب داشته باشید.

12 - درمان لک های پوستی و روشن کردن پوست با آلوئه ورا ( تهیه ماسک آلوورا )

استفاده از آلوورا برای روشن شدن و سفید شدن پوست و درمان لک های پوستی

طرز تهیه ماسک آلوورا برای روشن شدن پوست : 

2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با 1/2 قاشق غذاخوری زردچوبه و 1 قاشق غذاخوری عسل در یک کاسه مخلوط کنید و این ترکیب و یا ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بر روی پوستتان بماند و سپس با استفاده از پد پنبه ای که در شیر سرد خیسانده شده است ، پوست خود پاک کنید. بعد از پاک کردن پوست خود با شیر ، صورت خود را با آب خنک بشویید. این ماسک باعث افزایش و بهبود رنگ چهره و همچنین خاصیت کشسانی و سفتی پوست شما می شود.

13 - تهیه ماسک خیار برای داشتن پوستی روشن و شاداب و سالم

استفاده از ماسک خیار برای روشن شدن و شادابی و سلامت پوست ، داشتن پوست سفید

طرز تهیه ماسک خیار : 

برای روشن کردن پوست و روشن شدن پوست می توانید با مخلوط کردن برش های خیار پوست کنده شده با پودر چوب صندل ( sandalwood powder یک گیاه هندی است ) و یک قاشق غذاخوری آب لیمو ، یک ماسک خانگی درست کنید. این ماسک خانگی گیاهی را بر روی صورت خود بمالید و 15 دقیقه اجازه دهید بر روی پوستتان بماند و سپس آن را بشویید و برای داشتن یک پوست درخشان و رنگ روشن تر، پوستتان را خشک کنید.

14 - یک تونر خانگی و طبیعی درست کنید و دو بار در روز بر روی پوستتان استفاده کنید.

تهیه یک تونر خانگی برای داشتن پوستی روشن و شاداب و شفاف

برای تهیه یک تونر خانگی و طبیعی برای پوستتان ، باید به مقدار مساوی سرکه سیب و گلاب را با هم مخلوط کنید. سپس یک پد پنبه ای را در این ترکیب خیس کنید و صورت خود را با آن پاک کنید ، بعد از 2 دقیقه پوست خود را بشویید. این کار ناخالصی ها و سلول های مرده را از روی پوست شما پاکسازی می کند و پوست شما را نرم و روشن تر می کند.

15 - تهیه ماسک روشن کننده پوست تخم مرغ ( طرز تهیه ماسک تخم مرغ ) برای روشن شدن و روشن کردن پوست

ماسک تخم مرغ و عسل ، برای داشتن پوستی روشن و شاداب و سلامت و شفاف ، طرز تهیه

 

تخم مرغ شگفتی هایی عجیبی روی پوست شما ایجاد می کند! تخم مرغ خاصیت قابض دارد ، می تواند منافذ شما را منقبض کرده و پوست شما را محکم کند و همچنین باعث بهبود رنگ پوست شما شود.

طرز تهیه ماسک تخم مرغ :

برای تهیه ماسک تخم مرغ ، 2 قاشق غذاخوری پودر آرد ذرت و 1 عدد تخم مرغ را با هم مخلوط کنید ، این ترکیب را بر روی صورت خود بمالید. افرادی که پوست آنها مستعد آکنه و جوش است می توانند برای نتیجه بهتر ، مقداری آب لیمو را به این ترکیب اضافه کنند.

منبع : https://www.india.com/lifestyle/how-to-lighten-skin-tone-14-skin-whitening-beauty-tips-to-lighten-your-skin-tone-naturally-1949825/

نکات و جمع بندی نهایی در خصوص روشن کردن یا روشن شدن پوست

توجه داشته باشید که هیچ کدام از روش های خانگی برای سفید شدن و روشن شدن پوست ثابت شده نیستند و هیچ تضمینی در اثر بخشی این روش ها به صورت صد در صد وجود ندارد ، حتی در صورت استفاده نا صحیح از روش های خانگی و استفاده از مواد غیر استاندارد آسیب های جدی می تواند برای پوست ایجاد شود ، به منظور اطلاع از روش های علمی و اثبات شده ، می توانید یک مقاله در خصوص داشتن پوستی سفید و روشن و اینکه چگونه پوستی زیبا و صاف و یکنواخت و بدون لک داشته باشیم را از اینجا ببینید.

یکی از شناخته ترین و آخرین مواد مورد استفاده در صنعت زیبایی و مراقبت از پوست جهت از بین بردن انواع لک های پوستی و روشن کردن و سفید تر شدن و شاداب تر شدن پوست ماده کوجیک اسید است که از ماده هیدروکینون امن تر شناخته شده و ترکیب این ماده با اسید هیالورونیک محصولی شگفت انگیز و با کیفیت و استاندارد از برند تایتان کازمتیک ساخت کشور کانادا را فراهم آورده است ! این سرم ضد لک و روشن کننده پوست را می توانید با کلیک بر روی تصویر زیر ببینید و مطالعه کنید :

سرم ضد لک و روشن کننده حاوی کوجیک اسید تایتان

 

کلمات کلیدی این مقاله : # چگونه پوستی روشن داشته باشیم ؟ # چگونه پوستی شفاف داشته باشیم ؟ # چطور پوستمان سفید شود ؟ # روش های خانگی # روش های علمی # سفید شدن پوست # شفاف شدن پوست # یکنواخت شدن رنگ پوست


سوالات متداول

چگونه پوستی روشن و سفید داشته باشم ( روش های طبیعی )

چندین درمان طبیعی وجود دارد که می تواند به روشن شدن پوست شما کمک کند، مانند استفاده از آب لیمو، عسل، زردچوبه، آلوئه ورا و چای سبز. همچنین می توانید از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید و ورزش منظم انجام دهید که به روشن شدن پوست و سلامت کلی پوست کمک کند.


چه ترکیباتی در محصولات پوستی باعث روشن شدن پوست می شوند ؟

مواد تشکیل دهنده در محصولات مراقبت از پوست مانند ویتامین سی C، نیاسینامید، کوجیک اسید، آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) و رتینوئیدها می توانند با کاهش لک ها و تیرگی های پوست و تقویت گردش سلولی به روشن شدن پوست کمک کنند. در این خصوص می توانید سرم های کوجیک اسید ، ویتامین سی و رتینول تایتان را بررسی کنید.


برای جلوگیری از تیره شدن پوست از چه چیزهایی باید اجتناب کنم؟

برای جلوگیری از کدر شدن پوست، باید از استعمال دخانیات، مصرف زیاد الکل و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید بدون محافظت مناسب ( ضد آفتاب یا کلاه و عینک و لباس های بلند ) در برابر آفتاب خودداری کنید. همچنین باید از استفاده از محصولات خشن و خشک کننده پوست که می توانند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرند، خودداری کنید.


چه چیزی باعث تیرگی پوست می شود؟

عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند باعث کدر شدن یا تیره شدن پوست شوند، از جمله کم‌ آبی بدن ، کمبود خواب، استرس، رژیم غذایی نامناسب، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و افزایش سن.


آیا لایه برداری بیش از حد باعث تیرگی پوست می شود؟

بله، لایه برداری بیش از حد می تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد و منجر به خشکی و تیرگی پوست شود. مهم است که بیش از یک یا دو بار در هفته لایه برداری نکنید و از یک محصول لایه بردار ملایم استفاده کنید. مانند لایه بردار ارگانیک برند تایتان کازمتیک ساخت کشور کانادا. بر روی تصویر زیر برای دیدن جزئیات این محصول کلیک کنید:

اسکراب و لایه بردار تایتان کازمتیک


هر چند وقت یکبار باید از سرم یا کرم روشن کننده استفاده کنم؟

این موضوع به سرم یا کرم خاصی که استفاده می کنید و همچنین نوع پوست شما بستگی دارد. اما به طور کلی، می توانید یک یا دو بار در روز، پس از شستشوی صورت و استفاده از تونر ، از یک سرم روشن کننده استفاده کنید ، مانند سرم روشن کننده تایتان.


آیا داشتن یک سبک زندگی سالم می تواند به روشن شدن پوست کمک کند ؟

بله، داشتن یک سبک زندگی سالم می تواند سلامت کلی شما را بهبود بخشد و همچنین برای پوست شما نیز مفید باشد. نوشیدن آب کافی، خوردن یک رژیم غذایی متعادل، داشتن خواب کافی، مدیریت استرس و ورزش منظم همگی می توانند به داشتن پوستی سالم و درخشان کمک کنند.


آیا محصولات آرایشی می توانند به روشن شدن پوست کمک کنند؟

بله، برخی از محصولات آرایشی مانند پرایمرهای روشن کننده، هایلایتر و کرم های BB با خاصیت روشن کنندگی می توانند به پوست شما کمک کنند ظاهری درخشان تر و روشن تر داشته باشند.


آیا استفاده از محصولات روشن کننده پوست عوارضی دارد؟

برخی از محصولات روشن کننده ممکن است باعث تحریک، قرمزی یا خشکی پوست شوند، به خصوص اگر پوست حساسی دارید. مهم است که قبل از استفاده از هر محصول جدیدی یک تست پچ انجام دهید و دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید.

بر چسب ها :
به اشتراک گذاری این مقاله

مقالات مرتبط

دیدگاه ها و نظرات و پرسش و پاسخ ها
دیدگاه یا سوال خود را ثبت کنید