نحوه مراقبت از مو ، نکات و روش های صحیح مراقبت از مو و تکنیک ها

نحوه مراقبت از مو ، نکات و روش های صحیح مراقبت از مو و تکنیک ها

× فهرست مطالب 1. مرتباً موهای خود را بشویید 2. از شامپوهای بدون مواد شیمیایی استفاده کنید 3. حالت دهی مو را به درستی انجام دهید 4- موهای خود را به طور طبیعی خشک کنید 5- موهای خود را به درستی با روغن ماساژ دهید 6. از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید ( Wide toothed Comb ) 7. به طور طبیعی موهای خود حالت دهید 8- مرتباً موهای خود را اصلاح کنید ( برای جلوگیری از موخوره ) 10. غذای سالم بخورید 11. از کلاه  استفاده کنید 12. از کش های مو برای بستن مو استفاده کنید 13. برای خشک کردن از یک دستمال یا پیراهن قدیمی استفاده کنید نکات و مواردی که در مراقبت از مو نباید انجام دهید  : 1. دوش داغ 2. استرس 3. مواد شیمیایی 4. استفاده زیاد از محصولات حالت دهی مو 5. شستشوی موها با آب شور یا آب دارای نمک وقتی از موهای خود مراقبت نمی کنید چه اتفاقی می افتد؟ جمع بندی کلی در نحوه مراقبت از مو 21 روش دیگر برای مراقبت از مو و کمک به رشد و تقویت مو 1. شستشوی مو با آب ولرم : 2. حالت دهی صحیح ( روش صحیح استفاده از نرم کننده مو ) 3. تمرکز شامپو بر روی پوست سر باشد. ( نحوه صحیح شامپو زدن ) 4. بعد از شستشوی مو با شامپو ، آبکشی را کمی زیاد انجام دهید ! 5. موهای خود را با استفاده از حوله خشک نکنید 6. قبل از حالت دادن مو با استفاده از دستگاه های گرما دهنده مثل اتو مو یا سشوار ، از یک محافظت کننده مو در برابر گرما استفاده کنید. 7. هنگام سشوار کردن مو ، حتما به طور همزمان از شانه یا برس استفاده کنید. 8. موهای خود را فقط زمانی صاف یا فر کنید که کاملا خشک است.  9. بدانید موهای خود را از کدام قسمت جدا کنید 10. در صورتی که موهای خود را زیاد می بندید و یا موهای خود را زیاد در حالت دم اسبی قرار می دهید ، هر از گاهی به موهای خود استراحت بدهید. 11. سعی کنید بعد از اینکه موهای خود را حالت دادید ، با یک اسپری مو ، حالت موهای خود را در همان حالت نگه داشته و قفل کنید. 12. پوست سر نیز به مراقبت نیاز دارد 13. بر روی یک بالشت ابریشمی بخوابید 14. هنگامی که موهای شما نیاز به شادابی دارد از یک شامپوی خشک استفاده کنید. 15. همیشه از حالت دهنده و نرم کننده مو استفاده کنید 16. برای خشک کردن موهایتان ، تا حد ممکن اجازه دهید که موهایتان با هوای طبیعی خشک شود : 17. موهای خود را از پرتوهای UV خورشید در امان نگه دارید ( محافظت از مو در برابر نور خوشید ) 18. نوک موهای خود را همیشه کوتاه کنید ( کوتاه کردن نوک مو و چیدن نوک مو برای پیشگیری از موخوره و درمان موخوره ) 19. موهای خود را هیدراته و یا آبرسانی کنید. 20. در صورتی که موهایتان خیس است ، از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید. 21. دمای ابزار های داغ که استفاده می کنید ( مثل اتو مو ) را همیشه بر روی دمای کم و یا متوسط تنظیم کنید
فهرست مطالب

نکات برتر درباره مراقبت از مو و نحوه مراقبت و مواظبت از موهای خودمان به قلم متخصصین ( تکنیک های محافظت و مراقبت از موها برای داشتن موهای سالم تر )

روز موهای بعد وجود دارد ! اینطور نیست؟ یعنی بعضی روز ها از موهای خود اصلا خوشتان نمی آید ! حتما برای شما هم موی مدل ها و بازیگران و هنرمندان پر جنب و جوشی که در تبلیغات مراقبت از مو می بینید یک رویای دور از ذهن به نظر می رسد؟ ما هم موافقیم ، بسیاری از آنچه که در تبلیغات می بینید کمی فراتر از حد هستند.

اما متخصصان مراقبت از مو تصور می کنند که با مراقبت صحیح از مو ، رویای داشتن موی سالم و زیبا را می توان به واقعیت تبدیل کرد. در این مقاله یک لیست سرآمد از نکات برتر مراقبت از مو را بررسی خواهیم کرد.نحوه مراقبت از مو ، نکات و تکنیک ها ، چگونه

نکات و مواردی که در مراقبت از مو باید انجام دهید ( در این مقاله 13 راه و روش را بررسی خواهیم کرد ) :

1. مرتباً موهای خود را بشویید

شستن موهای شما به طور مرتب تضمین می کند که پوست سر و موهای شما عاری از کثیفی و چربی اضافی است. با این حال ، تعداد دفعات مناسب شستشو به نوع مو و دیگر موارد شخصی شما بستگی دارد. اگر موهای خیلی خشک دارید ، شستشو را به هفته ای دو مرتبه محدود کنید. اگر پوست سر شما چرب است ، شستشوی یک روز در میان مو می تواند کمک زیادی به شما کند.

2. از شامپوهای بدون مواد شیمیایی استفاده کنید

شما واقعاً نمی توانید تمام عوامل محیطی که به موهای شما آسیب می رسانند کنترل کنید ، اما آنچه می توانید کنترل کنید نوع شامپوهایی است که استفاده می کنید. هر چه تعداد مواد شیمیایی موجود در یک شامپو کمتر باشد، موهای شما سالم تر خواهد بود و آسیب کمتری به موهای شما وارد خواهد شد. بنابراین به سراغ شامپوهای ملایم و متناسب با نوع موی خود بروید.

سولفات ها و پارابن های موجود در شامپوها به ترتیب برای شستشو و نگهداری شامپو استفاده می شوند ، اما می توانند به مرور زمان باعث تحریک پوست سر شوند و خطر اختلالات هورمونی را افزایش دهند. بنابراین استفاده از شامپوهای بدون سولفات و پارابن بسیار مفید است.

3. حالت دهی مو را به درستی انجام دهید

حالت دهنده یا کاندیشنری که استفاده می کنید حاوی موادی است که باعث می شوند موها صاف شده وکنترل و حالت دهی مو نیز بهتر انجام شود . کاندیشنر ها همچنین از  موهای شما در برابر عوامل آسیب زای محیطی و گرمای مثلا سشوار مراقبت می کند. با این حال ، باید مراقبت باشید که از کاندیشنر و حالت دهنده مو فقط در نوک موها استفاده شود و نه روی پوست سر. همچنین ، مطمئن شوید که بعد از استفاده ، حتما به خوبی موی خود را شستشو دهید.

در مورد انتخاب سشوار و اتو موی مناسب پیشنهاد می شود مقالات زیر را ببینید و مطالعه کنید :

راهنمای خرید سشوار مناسب نوع موی شما

راهنمای خرید و انتخاب اتو موی مناسب نوع موی شما

4- موهای خود را به طور طبیعی خشک کنید

ما میدانیم خشک کردن مو مثلا با سشوار یا دیگر ابزار ها می تواند شما را به زیبایی یک هنرمند روی صفحات نمایش کند ، اما گرما دهی و حالت دهی بیش از حد مو ها می تواند به پوست سر شما آسیب برساند. اگر مجبور بودید که حتما با سشوار موی خود را حالت دهید ، همیشه این کار را نکنید و فقط در زمان های مهم و مراسم های مهم که می خواهید شرکت کنید ، انجام دهید . خشک کردن مو توسط هوای آزاد و طبیعی و یا خشک کردن با استفاده از حوله بعد از شستشوی سر با شامپو ، بهترین گزینه های خشک کردن مو هستند . هرگز با موهای خیس نخوابید و موهای خیس خود را شانه نکنید. همچنین مالیدن خشن مو با حوله می تواند به کوتیکول های موهای شما آسیب برساند. بنابراین با موهای خود مهربان باشید و با ملایمت رفتار کنید.

جهت خرید و انتخاب سشوار مناسب این لینک را ببینید.

5- موهای خود را به درستی با روغن ماساژ دهید

درمان های قبل از شامپو مانند ماساژ مو و یا پوست سر با روغن باعث بهبود گردش خون روی پوست سر می شود ، همچنین آرامش عضلات را فراهم می آورد و باعث تقویت درخشش و تغذیه مو می شود. همچنین باعث بازگرداندن رطوبت و رشد موها می شود و انتهای آسیب دیده و شکسته مو ( موخوره ) را بهبود می بخشد. شما می توانید از بین  روغن ها ، روغن نارگیل ، روغن بادام ، روغن زیتون ، روغن کرچک و امثال آن را امتحان کنید.

نکته حرفه ای:

هر چند وقت یکباربر روی سر خود روغن گرم بمالید وسر خود را در حوله بپیچید تا روغن بر روی سر شما کار خودش را به درستی انجام دهد. یک ماسک خانگی تهیه کرده و در برنامه خود داشته باشید تا قبل از شامپو کردن مو ، کوتیکول موهای خود را نرم کنید. این موضوع به کاهش اصطکاک بین رشته های مو در هنگام استفاده از شامپو کمک می کند.

6. از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید ( Wide toothed Comb )

موهای مرطوب و خیس ،  شکننده و مستعد شکستن هستند. بگذارید موهای شما خشک شود و سپس از یک شانه دندانه دار برای شانه کردن موهای خود استفاده کنید. این نوع شانه مانع از آسیب دیدن موهای شما می شود.

شانه دندانه دار برای مراقبت از مو

7. به طور طبیعی موهای خود حالت دهید

چه کسی آن موهای زرق و برق دار یا امواج بی نقص را دوست ندارد؟ قطعا همه دوست دارند ! اما می توانید بدون اینکه موهای خود را در معرض گرمای شدید مثلا سشوار قرار دهید ، به این زیبایی و موهای زیبا دست پیدا کنید. در تصویر زیر مشاهده می کنید که چگونه موی خود را به صورت طبیعی خشک کرده و حالت دهید :

حالت دهی و خشک کردن طبیعی مو ، نحوه مراقبت از مو

اگر هنوز هم مایل به استفاده از خشک کن مانند سشوار برای حالت دهی موی خود هستید توصیه می شود یک  سرم محافظ حرارتی مناسب تهیه کرده و استفاده کنید.

(heat protectant serum)

سروم مراقبت از مو در برابر گرما هنگام حالت دهی مو

8- مرتباً موهای خود را اصلاح کنید ( برای جلوگیری از موخوره )

برای خلاص شدن از موخوره ، هر 6 تا 8 هفته موهای خود را اصلاح کنید . موخوره زمانی شکل می گیرد که مو به دلایل حالت دهی با گرما، آلودگی و همچنین قرار گرفتن در معرض دود و دیگر عوامل استرس زای محیطی آسیب دیده باشد. پیرایش مو به طرز جادویی باعث رشد سریع مو نمی شود. بلکه رشد مو و تقویت آن در سطح پوست سر اتفاق می افتد ، اما پیرایش ، داشتن موهای سالم را تضمین می کند.

9. آب بیشتری بنوشید

آبرسانی داخلی همراه با آبرسانی خارجی ، کلید موفقیت در داشتن موهای سالم است. ممکن است شما از محصولات و روغنهای مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید ، اما نوشیدن حداقل 3 لیتر آب هر روز سلامت مو را تضمین می کند.

10. غذای سالم بخورید

ما تا زمانی که در مورد مراقبت از مو و مراقبت از پوست می نویسیم ، تکرار خواهیم کرد "شما چیزی هستید که می خورید". موهای شما از پروتئین ها و اسیدهای آمینه ساخته شده است. مو برای رشد مناسب و حفظ خود نیاز به تغذیه مناسب دارد. تخم مرغ ، توت ، آجیل ، ماهی ، سبزیجات دارای برگ سبز و سیب زمینی شیرین برخی از غذاهای عالی برای داشتن موهای سالم هستند.

11. از کلاه  استفاده کنید

درست همانطور که نور خورشید تأثیر مخربی بر روی پوست شما می گذارد ، در مورد موهای شما نیز به همین شکل است. پرتوهای شدید آفتاب می تواند رطوبت موهای شما را از بین ببرد و به مرور زمان موهای شما را خشک ، شکننده و آسیب دیده کند. هنگام بیرون رفتن از منزل در روز های آفتابی حتما از کلاه استفاده کنید تا موهای خود را در برابر این آسیب محافظت کنید. وقتی در استخر هستید نیز موهای خود را با کلاه شنا ، یا هرچیزی که مقدور است بپوشانید زیرا آب دارای کلر استخر، به برای موهای شما بد است.

12. از کش های مو برای بستن مو استفاده کنید

همه ما دوست داریم که موهای خود را باز بگذاریم و زیبایی آن را به نمایش بکشیم ، اما با استفاده از تل و یا کش مو و بستن مو ما می توانیم از موی خود در برابر عوامل آسیب زای محیطی مراقبت کنیم . به جای تل ها یا کش های پلاستیکی از تل های موی پارچه ای استفاده کنید. همچنین موهای خود را هنگام بستن یا هر مدل موی دیگر خیلی سفت نکنید.

نحوه بستن مو ، مراقبت از مو

13. برای خشک کردن از یک دستمال یا پیراهن قدیمی استفاده کنید

این مورد کمی جدید است. شما می توانید برای خشک کردن موهای مرطوب و خیس خود از تی شرت خود استفاده کنید بدون اینکه به موی شما آسیب برسد. استفاده از حوله های سنتی برای کوتیکول های مو کمی خشن است و به مرور زمان به موهای شما آسیب می رساند. تی شرت ها یا پیرهن های نرم و قدیمی خود را از این پس ذخیره کنید!

نکات و مواردی که در مراقبت از مو نباید انجام دهید  :

1. دوش داغ

دوش های خیلی گرم چربی های طبیعی را از پوست سر شما جدا کرده و آن را خشک و پوسته پوسته می کند. بنابراین دوش سرد بهترین گزینه برای شستشوی سر می باشد.

2. استرس

اگر متوجه کسی با موهای سالم شدید ، می توانیم به جرات بگوییم که او در زندگی نگرانی کمتری دارد. استرس می تواند باعث ریزش مو و ایجاد موهای ناسالم شود.

همچنین بخوانید : روش های جلوگیری از ریزش مو

3. مواد شیمیایی

استفاده از مواد شیمیایی برای فر کردن دائم مو و یا دیگر حالت دهی های دائم مو بر روی سلامت موهای شما تأثیر می گذارد ، رشد مو را مختل کرده و همچنین می تواند منجر به ریزش مو شود.

4. استفاده زیاد از محصولات حالت دهی مو

حالت دهی حرارتی مو با استفاده از اتو مو ها ، سشوارها و فر کننده های مو برای مدت طولانی ،  بافت مو را تغییر می دهد و باعث خشک شدن موها شده و مو را مستعد شکستن می کند.

5. شستشوی موها با آب شور یا آب دارای نمک

آب شور به کوتیکول مو آسیب می رساند ، پوست سر را تحریک می کند و مو را درهم می کند. از آبی که کلر زده شده در استخرها خودداري كنيد.

وقتی از موهای خود مراقبت نمی کنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر از موهای خود مراقبت نکنید ، ممکن است بعد از یک نقطه ، رشد آن متوقف شود. و به مرور ممکن است به تدریج شوره سر ، ریزش مو ، خشکی مو ها و مواردی از این دست را تجربه کنید.

عدم شستشوی مو برای مدت طولانی می تواند در پوست سر موهای زائد ایجاد کند. بله، درست شنیدی! آنها می توانند در پوست سر نیز ایجاد شوند. همچنین با رها کردن مدت طولانی موهای خود و عدم شستشوی آن ، پوست سر گرد و غبار و الودگی بیشتری جذب می کنید. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از محصولات نادرست برای مراقبت از مو می تواند باعث خارش پوست سر شده و منجر به ریزش موی شدید شود. 

در این مقاله بخوانید : روش های جلوگیری از ریزش مو ... 

جمع بندی کلی در نحوه مراقبت از مو

بنابراین با استفاده از محصولات مراقبت از مو بدون مواد شیمیایی که برای هر نوع مو جداگانه طراحی و فرموله شده ، درست غذا خوردن ، جلوگیری از گرما دهی زیاد و حالت دهی زیاد به مو و رعایت تمام نکات فوق ، می توانید برای همیشه با روز های بد موی خود خداحافظی کنید ! اما مهمتر از همه ، اگر با وجود رعایت همه نکات مناسب مراقبت از مو ، ریزش و آسیب بیش از حد مو را تجربه کردید ، حتما با پزشک خود مشورت کنید. و در نهایت بدون مو و یا با مو ، برای خود جشن بگیرید و از زندگی لذت ببرید.

منبع : https://skinkraft.com/blogs/articles/hair-care-tips

بررسی مقاله ای دیگر در خصوص نکات و تکنیک های مراقبت از مو

21 روش دیگر برای مراقبت از مو و کمک به رشد و تقویت مو

نحوه صحیح "مراقبت از مو"

فرقی نمی کند موهای شما مجعد ، نازک ، چرب ، خشک یا هر نوع موی دیگری باشد . برخی از نکات مربوط به مراقبت از مو عمومی هستند و در مورد همه افراد با همه انواع مو صادق هستند. با این حال ممکن است شما بخواهید نحوه مراقبت از موی خود را متناسب با نوع موی خود تنظیم کنید ، یا این حال اصول اولیه مراقبت از مو به همان اندازه مهم است و باید بدانید . به همین دلیل ما بهترین نکات مربوط به مراقبت از مو و آرایش و زیبایی مو را برای شما اشتراک می گذاریم ، صرف نظر از نوع مویتان، خواندن را ادامه دهید تا 21 نکته مو را یاد بگیرید که به شما امکان می دهد مراقبت بهتری از موهای خود را شروع کنید.

1. شستشوی مو با آب ولرم :

آیا شما عاشق آب داغ هستید ؟ در این حالت باید بدانید که به پوستتان صدمه می زنید ! ارزشش را ندارد ! آب داغ می تواند چربی های طبیعی پوست سر و موهای شما را از بین ببرد که در نتیجه باعث می شود موهای شما خشکتر و کمرنگ تر به نظر برسند. بنابراین ، دفعه بعد که وارد حمام می شوید بیشتر مواظب باشید و دمای آب را تنظیم کنید. آب ولرم به همان اندازه که فکر می کنید موهای شما را تمیز نمی کند یا ( چربی ها را از بین نمی برد ) در تمیز کردن موی شما موثر است.

2. حالت دهی صحیح ( روش صحیح استفاده از نرم کننده مو )

حتما می دانید که باید از نرم کننده و یا حالت دهنده مو ( conditioner ) استفاده کنید ، اما آیا از استفاده صحیح از آن مطمئن هستید ؟ مطمئنید که به درستی از آن استفاده می کنید ؟

ابتدا به این موضوع فکر کنید که موهای شما از کدام نقطه و یا در کدام نقطه معمولا چرب می شود ، به طور معمول در ریشه مو ، چرب میشود و از این موضوع به عنوان یک یادآور استفاده کنید که حالت دهنده و نرم کننده مو فقط باید در قسمت های خاصی از مو استفاده شود ، نه همه جای مو ، از استفاده از حالت دهنده و نرم کننده مو در ریشه مو خودداری کنید و سعی کنید از آن از وسط به سمت انتهای موها استفاده کنید.

استفاده از نرم کننده در ریشه مو باعث می شود موهای شما خیلی خشک و بدون جنب و جوش شود و به راحتی حرکت نکند. هنگام استفاده از نرم کننده سعی کنید از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید.

3. تمرکز شامپو بر روی پوست سر باشد. ( نحوه صحیح شامپو زدن )

نحوه مراقبت از مو ، نحوه صحیح شامپو زدن به مو

بر خلاف نرم کننده ، که باید بر روی طول و انتهای رشته موهای شما متمرکز شود ، طبق آکادمی پوست آمریکا (AAD) ، شامپو باید بر روی پوست سر متمرکز شود. شستن فقط طول و انتهای موهای شما می تواند رطوبت طبیعی رشته موهای شما را از بین ببرد و باعث شود که مو رنگ طبیعی نداشته باشد و کسل کننده و بی رنگ به نظر برسد و خشک شود. پوست سر شما (که به طور دائم چربی تولید می کند و پوسته اندازی می کند) منطقه ای است که واقعاً به تمیز کردن نیاز دارد ، بنابراین وقتی شامپو می کنید ، تلاش خود برای تمیز کردن مو را بر روی پوست سر و ریشه های موی خود متمرکز کنید.

4. بعد از شستشوی مو با شامپو ، آبکشی را کمی زیاد انجام دهید !

هنگامی که آماده اید که از حمام خارج شوید ، باید مطمئن باشید که هر محصول باقی مانده بر روی موی خود یا مواد شوینده باقی مانده بر روی موی خود را کاملا شستشو داده باشید. مطمئن باشید که کاملا موها و پوست سر خود را شسته اید و چیزی از مواد باقی نمانده است ، زیرا مواد شوینده باقی مانده بر روی پوست سر میتواند باعث تشکیل انبوهی از لایه ها و چربی های اضافی و سلول های مرده بر روی پوست سر شود.

5. موهای خود را با استفاده از حوله خشک نکنید

استفاده از حوله کاملاً به نظر می رسد راهی منطقی برای از بین بردن آب اضافی موها و پوست سر بعد از حمام باشد ، ، اما ممکن است بهترین راه حل نباشد. یکی از این روش های بهتر برای خشک کردن مو استفاده از یک تی شرت پنبه ای یا کوتون قدیمی است که از حوله ملایم تر است ، در صورتی که خیس است ، آب اضافی آن را کاملا با فشار دادن از بین ببرید و سپس از آن استفاده کنید.

6. قبل از حالت دادن مو با استفاده از دستگاه های گرما دهنده مثل اتو مو یا سشوار ، از یک محافظت کننده مو در برابر گرما استفاده کنید.

همه ما عاشق این هستیم که ببینیم موهایمان بعد از حالت دهی توسط یک دستگاه گرم کننده مثل اتو مو و یا سشوار و یا فر کننده ها ، چگونه به نظر می رسد ، اما استفاده بیش از حد از گرما می تواند به موهای شما آسیب برساند . در حالی که ما انتظار نداریم که شما استفاده از این گونه لوازم برقی را کاملا قطع کنید اما برای حالت دهی و هنگام استفاده ، فقط یک نکته را می خواهیم که در نظر بگیرید و آن نکته این است که هر بار ( همیشه ) ، قبل از استفاده از این دستگاه ها ( اتو مو ، سشوار ، فر کننده ها ) بر روی مو ، از یک محافظت کننده مو در برابر حرارت استفاده کنید. که یکی از مهمترین نکات در تکنیک های مراقبت از مو است.

7. هنگام سشوار کردن مو ، حتما به طور همزمان از شانه یا برس استفاده کنید.

خشک کردن موهای شما توسط سشوار ممکن است راحت ترین مهارتی که فکر می کنید نباشد ، اما اگر همزمان با سشوار کردن از یک شانه یا برس گرد هم استفاده کنید که در تصویر نشان داده شده ، می توانید موفقیت بیشتری در مراقبت از موهایتان داشته باشید.

استفاده از شانه یا برس گرد هنگام سشوار کردن به منظور مراقبت از مو و داشتن موهای سالم

موهای خود را در همان جهت که خشک می کنید شانه بزنید و از برس استفاده کنید تا موهای شما کاملا صاف شود . هنگام سشوار کردن مو مراقب باشید که سشوار خود را از ریشه مو به انتهای موها حرکت دهید - نه برعکس - برای جلوگیری از وز شدن موها.

8. موهای خود را فقط زمانی صاف یا فر کنید که کاملا خشک است.

هنگامی که مقداری آب را درون یک تشت داغ یا ظرف داغ میریزید چه اتفاقی می افتد ؟ در نظر بگیرید همین عمل را بخواهید با موهایتان انجام دهید. به همین دلیل است که هیچگاه نباید هنگامی که موهای شما خیس و یا حتی خیلی کم مرطوب است ، از یک اتو مو یا فر کننده مو که داغ می شود ، بر روی موهایتان استفاده کنید. بهتر است منتظر بمانید تا موهای شما کاملاً خشک شود ، چه با استفاده از هوای آزاد موهای خود را خشک کنید و چه با استفاده از یک سشوار.

 9. بدانید موهای خود را از کدام قسمت جدا کنید

جدا کردن مو ، قسمت کردن مو ، نحوه مراقبت از مو

بعضی اوقات ساده ترین نکات مربوط به مراقبت از مو ، تأثیر بزرگی دارند و یک تغییر بزرگ ایجاد می کنند . مثلا برای داشتن موهایی که جلوه زیبا تری دارد بدانید که موهایتان را از کدام قسمت جدا کنید ، مانند تصویر که جلوه پر حجم تری به موهای شما دهید ، از جایی جدا کنید که ریشه مو در آنجا بلند تر به نظر برسد.

10. در صورتی که موهای خود را زیاد می بندید و یا موهای خود را زیاد در حالت دم اسبی قرار می دهید ، هر از گاهی به موهای خود استراحت بدهید.

مراقبت از مو ، نحوه بستن مو ، موهای دم اسبی ، گرده زدن مو

حتما شما به این موضوع فکر می کنید که چقدر زمانی که موهای خود را از روی صورت خود جمع می کنید و می بندید راحت ترید و حس خوبی دارید اما این به این معنا نیست که همیشه و 100% این روش درستی است ، بالا زدن و بستن مو به طور روزانه ، می تواند به موهای شما فشار بیاورد ، تا جایی که می توانید برای داشتن موهای سالم و زیبا و برای سلامت مو هایتان ، موهای خود را آزاد و رها بگذارید. و یا اگر تمایل به بستن موهایتان دارید از کش های گشاد تر و یا نرم تر استفاده کنید که به موهایتان فشار وارد نشود.

11. سعی کنید بعد از اینکه موهای خود را حالت دادید ، با یک اسپری مو ، حالت موهای خود را در همان حالت نگه داشته و قفل کنید.

برای داشتن موهایی زیبا ، قفل کردن حالت مو توسط یک اسپری موی مناسب ، ضروریست و این را زمانی خواهید فهمید که چندین ساعت از حالت دهی موهایتان گذشته باشد.

12. پوست سر نیز به مراقبت نیاز دارد

پوست سر شما هم پوست است و دقیقا مثل پوست صورت شما ، به مراقبت نیاز دارد. مانند پوست صورت و یا بدن که شما لایه برداری می کنید ، پوست سر نیز نیاز به لایه برداری دارد. متأسفانه ، تولید مکرر چربی ، انباشت سلولهای مرده پوست و باقیمانده محصولاتی که بر روی سر استفاده می کنید سلامتی پوست سر را به خطر می اندازد. بنابراین لازم است به مدت یک الی دو بار در ماه ، از یک لایه بردار پوست سر استفاده کنید تا پاکسازی پوست سر نیز به درستی انجام شود.

13. بر روی یک بالشت ابریشمی بخوابید

بالش های پنبه ای می توانند محصولات مراقبت از موی که بر روی مو استفاده می کنید را جذب کرده و سپس به رشته موهای شما آسیب بزند . برای داشتن موهایی زیبا و سالم ، کافیست این تکنیک مراقبت از موی ما را رعایت کنید و همیشه بر روی یک بالشت ابریشمی یا ساتن بخوابید.

14. هنگامی که موهای شما نیاز به شادابی دارد از یک شامپوی خشک استفاده کنید.

آیا موهای شما کمی چرب به نظر می رسند ؟! کافیست از یک شامپوی خشک با کیفیت استفاده کنید تا ریشه موهای شما جلوه بسیار زیبایی داشته باشند . در هنگام انتخاب شامپوی خشک ، به دنبال شامپویی باشید که حاوی مواد موثره ای باشید که بعد از استفاده بر روی پوست سر و مو باقی نماند ، مانند خاک رس ، که این کار را به درستی انجام می دهد.

15. همیشه از حالت دهنده و نرم کننده مو استفاده کنید

صرف نظر از نوع موی خود ، از هر نوعی که باشد و یا حتی اگر موهایتان را رنگ کرده باشید ، باید همیشه از یک نرم کننده و حالت دهنده قوی ( Deep Conditioner ) استفاده کنید. فقط برای داشتن موهایی زیبا فقط کافیست یک دقیقه بر روی موهایتان بگذارید بماند و سپس شستشو داده و بعد موهایتان را حالت دهید.

16. برای خشک کردن موهایتان ، تا حد ممکن اجازه دهید که موهایتان با هوای طبیعی خشک شود :

گرمای بیش از حد دستگاه های خشک کننده می تواند به موهای شما آسیب بزند ، انجمن پوست آمریکا تاکید دارد که تا جایی که می توانید اجازه دهید موهایتان با هوای آزاد خشک شود ، این موضوع باعث می شود که موهای شما هنگام خشک شدن ، شکل و حالت طبیعی خود را حفظ کند و در نتیجه موهایی زیبا داشته باشید.

17. موهای خود را از پرتوهای UV خورشید در امان نگه دارید ( محافظت از مو در برابر نور خوشید )

یکی دیگر از منابعی که باعث آسیب مو می شود و ممکن است شما از آن آگاه نباشید، نور خورشید است . به همین دلیل انجمن پوست آمریکا توصیه می کند هر زمان که برای مدت طولانی بیرون از منزل و در معرض آفتاب هستید ، حتما یک کلاه بپوشید علاوه بر این ، کلاه ها می توانند به عنوان یک لوازم جانبی کامل به کار آیند - مخصوصاً در روزهایی که تنبلی می کنید و به موهایتان نمی رسید.

18. نوک موهای خود را همیشه کوتاه کنید ( کوتاه کردن نوک مو و چیدن نوک مو برای پیشگیری از موخوره و درمان موخوره )

با وجود رعایت همه این نکات مراقبت از مو که تا به حال گفته شد ، گاهی مشاهده موخوره اجتناب ناپذیر است و ممکن است موخوره داشته باشید. به محض مشاهده اولین علائم موخوره ، حتما به آرایشگاه بروید و انتهای موهای خود را کوتاه کنید.

19. موهای خود را هیدراته و یا آبرسانی کنید.

رشته موهای هیدراته شده و یا آبرسانی شده همیشه شاداب و سالم هستند - بدون توجه به نوع موی شما ، این یک قانون کلی است . برای داشتن موهای سالم ، از یک کرم موی با کیفیت و استاندارد استفاده کنید که موهای شما را در طول روز تغذیه کند ، به سادگی مقداری از کرم را بر روی موهای خود بمالید و تا آنتهای مو به طور مساوی ماساژ دهید که تمام طول موهایتان آبرسانی و تغذیه شود. نوع شما هر چه که باشد ، چه فر ، چه موج دار ، چه چرب و یا نرمال و یا خشک ، آبرسانی مو و هیدراته نگه داشتن آن ، راهی مطمئن برای سالم و زیبا نگاه داشتن مو است.

20. در صورتی که موهایتان خیس است ، از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید.

این یک واقعیت است که توسط انجمن پوست و زیبایی آمریکا تأیید شده است: موهای خیس و مرطوب هنگام شانه زدن راحت تر می شکنند. به همین دلیل ، عاقلانه است که هنگام شانه کردن موهای مرطوب از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید و همچنین در حین انجام این کار تا حد ممکن ملایم باشید و این کار را به آرامی انجام دهید.

21. دمای ابزار های داغ که استفاده می کنید ( مثل اتو مو ) را همیشه بر روی دمای کم و یا متوسط تنظیم کنید

توجه داشته باشید که دمای زیاد فقط برای درمان هایی که در سالن های زیبایی انجام می شود مثل درمان کراتینه مو مناسب است و در حالت های عادی نباید دمای دستگاهی که استفاده می کنید بر روی ماکزیمم یا دمای بالا باشد ، کم کردن دما تا حد ممکن می تواند از آسیب به رشته موهای شما جلوگیری کند.

منبع : https://www.lorealparisusa.com/beauty-magazine/hair-care/all-hair-types/best-hair-care-tips.aspx

کلمات و عبارات کلیدی مقاله : # چگونه از موهایمان مراقبت کنیم ؟ # نحوه محافظت و مراقبت از مو # روش های مراقبت از موهای خود # بهترین راه های کمک به رشد و تقویت مو # روش های علمی # راه های خانگی

همچنین بخوانید :

بر چسب ها :
به اشتراک گذاری این مقاله

مقالات مرتبط

دیدگاه ها و نظرات و پرسش و پاسخ ها
دیدگاه یا سوال خود را ثبت کنید