دسته‌ها
مراقبت از پوست

آیا می توان قرص یا کپسول ویتامین ای را به صورت مستقیم و موضعی بر روی صورت استفاده کرد ؟

آیا می توان کپسول یا قرص ویتامین سی موجود در بازار را بر روی پوست صورت و یا دور چشم به منظور جوانسازی پوست استفاده کرد ؟ خطری ندارد ؟

یک پاسخ به «آیا می توان قرص یا کپسول ویتامین ای را به صورت مستقیم و موضعی بر روی صورت استفاده کرد ؟»

استفاده از کپسول یا قرص ویتامین ای بر روی پوست صورت و دور چشم

بله ! مزایا و فواید ویتامین برای پوست کاملا شناخته شده است ، از این رو در بیشتر محصولات مراقبت از پوست ، امروزه می توان ویتامین ای را یافت.

 بنابراین ویتامین ای را می توان به صورت موضعی بر روی پوست استفاده کرد تا التهاب های پوستی را کاهش داده و پوست شما را جوانتر کند. کافیست یک کپسول یا قرص ویتامین ای را با سوزن سوراخ کرده و ویتامین ای موجود در آن را بر روی پوست صورت یا دور چشم خود استفاده کنید.

بسیاری از افراد از خاصیت های عجیب ویتامین ای هنگامی که در شب مورد استفاده قرار بگیرد ، می گویند.

ویتامین ای را می توان به عنوان یک داروی ضد پیری پوست به صورت شبانه بر روی پوست به صورت مستقیم استفاده کرد. از آنجا که ویتامین E دارای قوام ضخیم است ، بهتر است آن را قبل از خواب استفاده کنید تا کاملاً جذب پوست شود.

اگر صبح استفاده شود ، ممکن است دیگر به راحتی نتوانید از سرم ها یا دیگر مواد آرایشی و مراقبت از پوست بر روی آن استفاده کنید.

به طور معمول ، شما می توانید از یک سرم یا یک روغن حاوی ویتامین ای ، به عنوان یک درمان کامل ( مراقبت از پوست به طور کامل ) در شب روی کل پوست صورت خود استفاده کنید. اما توجه کنید این با ماسکی که حاوی ویتامین ای است و برای درمان لک های پوستی برای یک مدت کوتاه به کار برده می شود ، و یا مصرف مکمل های ویتامین ای برای درمان برخی مشکلات پوستی ، متفاوت است.

استفاده از ویتامین E به عنوان یک ماده ضد پیری یا ضد عفونی کننده پوست در طول شب باعث می شود تا ویتامین ای کاملا جذب پوست شود.

منبع : https://www.healthline.com/health/vitamin-e-for-face

برای مشاهده یک پرسش و پاسخ کامل در مورد خواص ویتامین ای برای پوست می توانید اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *