دسته‌ها
کراتینه مو مراقبت از مو

کراتینه مو چیست و چرا موهای خود را کراتینه کنیم ؟ مزایا و معایب کراتینه مو چیست ؟

چرا باید مو های خود را کراتینه کنیم ؟ کراتینه چیست و چه مزایا و معایبی دارد ؟ آیا به موهایمان آسیب نمی زند ؟ تاثیر کراتین بر مو

2 دیدگاه دربارهٔ «کراتینه مو چیست و چرا موهای خود را کراتینه کنیم ؟ مزایا و معایب کراتینه مو چیست ؟»

مزایا و معایب کراتینه مو

کراتینه مو یکی از روش‌های رایج برای بهبود ظاهر و درمان موهای آسیب‌دیده است. کراتینه مو مثل هر روش دیگر، مزایا و معایب متعددی دارد که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم.

کراتینه مو روشی برای درمان آسیب‌دیدگی‌های مو و ایجاد ظاهری نرم و درخشان در موها است. برای بسیاری از افراد، رمز موهای درخشان و نرم، استفاده از روش کراتین درمانی است. کراتینه مو فرایندی است که در طی آن، وز مو و آسیب‌دیدگی‌های آن بهبود پیدا می‌کند. این روش این روزها بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است و هزینه‌های نسبتا بالایی هم دارد.

حتما برایتان سوال پیش آمده که کراتینه مو دقیقا چه کاری برای موهای شما انجام می‌دهد و چقدر دوام دارد؟

رازهای زیادی پیرامون کراتینه مو وجود دارد. اگر قصد دارید موهای خود را کراتینه کنید، این راهنما به شما کمک می‌کند که بهترین تصمیم را بگیرید.

کراتینه مو چیست؟

کراتینه مو

کراتینه کردن مو یک فرایند شیمیایی است که موهای وز و مجعد را نرم و درخشان می‌کند. نتایج کراتینه مو تا شش ماه باقی می‌ماند. روش‌های مختلفی برای کراتینه مو یا کراتین‌درمانی وجود دارد. آرایشگر متخصص کراتینه مو با توجه به نوع و نیازهای موهای شما، فرمول مناسب برای کراتینه درمانی را برای هر فرد، در نظر می‌گیرد.

برخی از انواع کراتینه های مو، در زمان حرارت دیدن، فرمالدهید آزاد می‌کنند. البته روش‌های جدیدترین با نام روش‌های فاقد فرمالدهید معروف است و فرمالدهید آزاد نمی‌کند.

فارغ از اینکه کراتینه مو فرمالدهید داشته باشد یا نه، کراتینه مو مستقیما با فولیکول در ارتباط است و منافذ مو را با کراتین و پروتئین‌های ضروری مو پر می‌کند. با انجام این روش، موها سالم‌تر و براق‌تر به نظر می‌رسند چون در واقع سالم‌تر می‌شوند.

آیا کراتینه مو تفاوتی با صاف‌کننده مو یا ریلکسر دارد؟

تفاوت کراتینه مو با ریلکسر
بله. کراتینه مو، موقتی است و بعد از چند ما کاملا شسته می‌شود ولی ریلکسرهای شیمیایی، دائمی هستند.

هر دو روش، مواد تشکیل‌دهنده متفاوتی دارند و در نتیجه نتایج متفاوتی ایجاد می‌کنند. ریلکسر‌های شیمیایی، ساقه‌های مو را می‌شکنند و بازسازی می‌کنند در نتیجه موها ضعیف‌تر ولی صاف می‌شوند.

به جای تغییر دادن ساختار شیمیایی مو، در روش کراتینه، منافذ با پروتئین‌ها پر می‌شود در نتیجه باعث نرمی و درخشان شدن بیشتر مو می‌شود. بعد از چند ماه، این پروتئین‌های تزریق شده، شسته می‌شوند.

آیا این کار را می‌توان در منزل انجام داد؟

کراتینه کردن موها در منزل
بله. در منزل می‌توانید این کار را انجام دهید ولی انتظار نداشته باشید که نتیجه سالن آرایشی را بگیرید. در ابتدا باید محصول درست و باکیفیت را بخرید. روی لیبل بسیاری از محصولات، کلمه کراتین ذکر شده است ولی این مورد به این معنا نیست که با استفاده از آن، حتما کراتینه درمانی انجام داده باشید.

موی انسان از پروتئین کراتین تشکیل شده است و محصولاتی حاوی کراتین، نایاب نیستند.

برای اینکه در منزل کراتینه مو انجام دهید و بهترین نتیجه را بگیرید، فهرست مواد اولیه محصول را به دقت بخوانید.

بعد از اطمینان از مواد اولیه، دستور استفاده از آن را دقیق بخوانید.

در نظر داشته باشید که محصولاتی که برای کراتین‌درمانی در منزل است و شیوه استفاده از آنها در منزل، به اندازه کراتینه کردن مو در سالن دوام ندارد. اگر در سالن آرایش کراتینه انجام دهید، تا چند ماه باقی می‌ماند ولی کراتینه در منزل فقط چند هفته عمر دارد.

آیا این روش ضرری برای سلامتی دارد؟

فرمالدهید یک ماده سرطان زا است. گرچه مقدار فرمالدهیدی که در کراتینه کردن مو آزاد می‌شود کم است ولی بهتر است از آن اجتناب کنید. برای اینکه از مزایای کراتینه مو بهره‌مند شوید، باید از مواد اولیه بدون فرمالدهید استفاده کنید. البته این مواد اولیه، تاثیرگذاری کمتری دارند ولی در عوض، برای سلامتی بهتر هستند.

آیا این روش برای موهای رنگ شده امکان دارد؟

بله. برخلاف ریلکسرها و صاف‌کننده‌های شیمیایی، شما می‌توانید هم موهای خود را رنگ کنید و هم کراتینه انجام دهید بدون اینکه در روند هیچ کدام، اختلال ایجاد شود.

چه کسانی نباید کراتینه مو انجام دهند؟

این روش برای زنان باردار، توصیه نمی‌شود.

مزایا و معایب کراتینه کردن مو

هیچ کس دوست ندارد موهای وز داشته باشد که به سختی شانه می‌شوند. همه‌ی ما دوست داریم موهایی جذاب و زیبا داشته باشیم به همین دلیل، به دنبال روش‌های درمانی برای بهبود شرایط موها می‌گردیم. این روش‌ها هم جنبه درمانی دارند و هم ظاهر مو را تغییر می‌دهند.

بسیاری از زنان، برای داشتن موهای ابریشمی، لخت و براق، روش کراتینه مو را انتخاب می‌کنند. قبل از اینکه شما هم این روش را برای درمان موهای خود انتخاب کنید، بد نیست که مزایا و معایب آن را بشناسید و بهتر در مورد آن تصمیم بگیرید.

مزایای کراتینه کردن مو

مزایای کراتینه مو

مناسب برای انواع مو

کراتینه مو روشی است که برای انواع مو مورد استفاده قرار می‌گیرد و محدودیت ندارد. فرقی نمی‌کند که موهای شما مجعد باشد یا فر، صاف باشد یا حالت‌دار و حتی رنگ شده باشد یا نه. در هر صورت می‌توانید کراتینه مو انجام دهید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

بدون آسیب برای مو

برخلاف روش‌های سنتی صاف کردن مو، این روش هیچ آسیب دائمی به موها نمی‌زند. تقریبا بعد از دو تا سه ماه، موهای شما به حالت قبلی خود برمی‌گردد. این اتفاق ممکن است زودتر هم پیش بیاید به خصوص اگر مراقبت‌های بعد از کراتینه را انجام ندهید.

حالت‌دهی آسان

وقتی موهای خود را کراتینه می‌کنید، حالت دهی به آنها راحت تر می‌شود و موها به آسانی حالت می‌گیرند. برای اینکه به موهای خود حالت بدهید لازم نیست حرارت وسیله‌های مربوطه مثلا اتو مو را بیشتر کنید یا از محصولات مختلف استفاده کنید. در نتیجه، موهای شما در معرض آسیب کمتری در برابر مواد شیمیایی قرار می‌گیرد.

تاثیرگذاری فوق‌العاده

فرقی نمی‌کند موهای چقدر فر و وز باشد. با روش کراتینه، موهایی نرم و صاف و براق خواهید داشت و این روش، بسیار تاثیرگذار است. ظاهر جدیدتان تا سه ماه ماندگار است و بعد از این مدت، موهای شما به حالت اولیه برمی‌گردد.

مراقبت های کمتر

در این روش نسبت به بسیاری از روش‌های دیگر، مراقبت‌های کمتری نیاز دارید. برای اینکه کراتینه موهای شما مدت بیشتری دوام بیاورد، لازم نیست که محصولات خاصی برای مراقبت از مو استفاده کنید.

بهبود کیفیت ساختار مو

این روش، باعث پر شدن حفره‌های ساقه مو با کراتین می‌شود. در نتیجه، موهای شما، ساختار و بافتی نرم‌تر و براق‌تر پیدا می‌کنند. در نتیجه، میزان وز شدن مو کاهش پیدا می‌کند.

بدون عوارض جانبی

این روش، روشی است که تا به حال هیچ عوارض جانبی قابل توجه و اثبات‌شده‌ای برای آن گزارش نشده است.

شانه کردن راحت‌تر مو

بعد از کراتینه مو، موهایتان به راحتی شانه می‌شود و به راحتی می‌توانید آن را حالت دهید. تا مدت‌ها نیازی به استفاده از محصولات نرم‌کننده ندارید.

مناسب برای زنان و مردان

هم زنان و هم مردان می‌توانند از مزایای کراتین درمانی بهره‌مند شوند و این روش، هیچ محدودیتی ندارد. اگر می‌خواهید موهای براق و صاف داشته باشید، فارغ از اینکه چه جنسیتی دارید، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

تقویت موها

موادی که برای کراتینه مورد استفاده قرار می‌گیرند، سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز مو هستند. استفاده از این مواد نه تنها باعث از بیت رفتن وز مو می‌شود و موها را صاف و نرم می‌کند، بلکه ساقه مو را تقویت می‌کند. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا در نهایت، موهای شما ظاهری سالم‌تر و جذاب‌تر داشته باشند.

معایب کراتینه کردن مو

معایب کراتینه مو
این روش مثل هر روش دیگری که برای صاف کردن مو استفاده می‌شود، معایبی هم دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

مصنوعی بودن محصولات کراتینه

کراتین یک ماده شیمیایی طبیعی است که در مو، دندان و ناخن وجود دارد. ولی کراتینی که برای استفاده در درمان مو رایج است، به صور مصنوعی ساخته می‌شود به همین دلیل ممکن است پوست و چشم‌های حساس را تحریک کند. با وجود این، تا به حال هیچ عوارض جانبی قابل توجهی بعد از کراتینه گزارش نشده است.

قیمت بالا

کراتینه یک روش پرهزینه و نسبتا گران است. علاوه بر اینکه برای استفاده از این روش باید هزینه بالایی بپردازید، بعد از کراتینه نیز باید مراقب موهای خود باشید. در نتیجه باید شامپوهای خاص بدون سولفات استفاده کنید که این محصولات معمولا هزینه‌های بالاتری نسبت به محصولات عادی دارند.

ماندگاری کوتاه‌مدت

بعد از کراتینه کردن مو، موهای شما برای مدت دو تا سه ماه، براق و صاف و لخت باقی می‌مانند. بعد از این مدت، مو دوباره به شکل اولیه خود برمی‌گردد و دوباره وز یا مجعد می‌شود.

احتمال آسیب دیدگی مو

محصولات مرتبط با کراتینه در حالت کلی هیچ آسیبی به مو نمی‌زنند و بسیار تاثیرگذار هستند مگر آن دسته از محصولاتی که از برندهای نامعتبر و با قیمت‌های بسیار ارزانی ارائه می‌شوند. برای اینکه موهای شما در فرایند کراتینه مو کوچک‌ترین آسیبی نبیند، باید از یک آرایشگر متخصص کراتینه مو کمک بگیرید. اگر فردی که موهای شما را کراتینه می‌کند، به اندازه کافی مجرب نباشد، ممکن است موهایتان را در معرض حرارت بسیار بالا یا ترکیبات زیاد مواد شیمیایی قرار دهد.

ممنوعیت برای بانوان باردار

به زنان باردار توصیه می‌شود که موهای خود را کراتینه نکنند. این کار ممکن است برای سلامتی آنها و برای سلامتی فرزندان‌شان، خطرآفرین باشد. درمان با کراتین موجب آزاد شدن فرمالدهید می‌شود؛ ماده‌ای شیمیایی که حتی آرایشگران نیز در معرض خطر آن قرار می‌دهد.

عامل فرمالدهید

حتما در مورد فرمالدهید در کراتینه درمانی شنیده‌اید. این ماده شیمیایی، مشکلاتی برای سلامتی افراد ایجاد می‌کند به خصوص برای کسانی که دائما در معرض آن قرار دارند مثلا آرایشگرانی که کار کراتینه کردن مو انجام می‌دهند. بیشترین خطری که این ماده برای افراد دارد، متوجه افرادی است که به طور دائم با آن کار می‌کنند نه برای کسانی که فقط یک بار کراتین درمانی انجام می‌دهند.

ضمنا میزان فرمالدهید در محصولات مختلف کراتین، متفاوت است و این مقدار معمولا روی بسته بندی این محصولات ذکر می‌شود.

واکنش‌های آلرژیک

بعضی از افراد ممکن است بعد از کراتین درمانی، واکنش‌های آلرژیک داشته باشند. خارش و ایجاد راش در پوست، از علائم حساسیت است که در این افراد مشاهده می‌شود.

استفاده از شامپوهای خاص

برای اینکه کراتینه مو، مدت بیشتری دوام داشته باشد، باید بعد از انجام این کار، از شامپوها و نرم‌کننده‌های خاصی استفاده کنید که قیمت بالایی دارند.
منابع: prosancons , thecut , connectusfund , webmd

کراتینه مو ، نحوه انجام ، اثرات و مزایای درمان کراتینه و همه چیز در مورد کراتینه مو

کراتینه مو چیست ، نحوه انجام و مزایا و معایت آن

کراتینه چیست ؟ چرا باید مو های خود را کراتینه کنیم ؟ کراتینه چیست و چه مزایا و معایبی دارد ؟ آیا به موهایمان آسیب نمی زند ؟ تاثیر کراتین بر مو ، اثرات جانبی

مو همیشه در سراسر جهان مورد حسادت و تحسین بوده است. داشتن موهای زیبا یک بخت و یا اقبال است که به تعداد کمی از افراد خوش شانس اهدا می شود. در حالی که خیلی از ما انسان ها به طور روزانه با موی خود درگیر هستیم ، افرادی هم هستند که به راحتی برای خود بر روی زمین قدم می زنند و از داشتن موی زیبا و طبیعی که خدا به آنها هدیه داده استفاده می کنند و لذت می برند ، و از این رو خیلی از ما انسان ها به آنها حسادت می کنیم. با گفتم این موضوع ، اکنون وقت آن رسیده که کاری برای خودمان انجام دهیم و به کمک کراتینه چیست ؟ چرا باید مو های خود را کراتینه کنیم ؟ کراتینه چیست و چه مزایا و معایبی دارد ؟ آیا به موهایمان آسیب نمی زند ؟ تاثیر کراتین بر مو ، اثرات جانبی خودمان بشتابیم ، برای یک بار هم که شده ، درمان های خانگی و روش های سنتی را کنار بگذاریم و به ” علم ” ایمان داشته باشیم و اعتماد کنیم. با تحولات شگفت انگیزی که در صنعت زیبایی اتفاق افتاده ، روش انقلابی دیگری برای تقویت و رشد مو و همچنین زیبایی مو به نام “درمان کراتین مو” حاصل شد.

با وجود موفقیت های بسیار زیاد در این درمان و همچنین افزایش روز افزون مشتریان وفادار به درمان کراتینه مو ، این درمان راه خود را برای موفقیت پیدا کرده است. می خواهید شما هم درمان کراتینه مو را امتحان کنید؟ در ادامه بخوانید تا بدانید که چرا و چگونه می توانید موهای خود را به یک آبشار ابریشمی و درخشان که همیشه خواسته اید تبدیل کنید !

کراتین چیست ؟

کراتین ، پروتئین عمده ای است که به طور طبیعی در موهای ما وجود دارد. مو نه تنها حاوی کراتین است بلکه به طور اصلی از پروتئین های مرتبط با کراتین ساخته و تشکیل شده است.

این ماده به عنوان یک پروتئین محافظ خارجی و داخلی برای محافظت از موهای شما و سالم نگه داشتن آنها عمل می کند. موی شما به دلیل قرار گرفتن در معرض عوامل بیرونی مانند خورشید ، آلودگی یا مواد شیمیایی یا تغییر در سبک زندگی شما ، کراتین موجود در خود را به مرور از دست می دهد.از دست رفتن کراتین مو همان چیزی است که به موهای خشک ، آسیب دیده و کسل کننده منجر می شود.

درمان کراتین چیست و چگونه به موهای شما کمک می کند ؟ (اثرات و مزایای کراتینه مو)

در طول درمان کراتین ، کراتین به طور مصنوعی به موها اضافه می شود تا صاف ، براق و بدون فریز به نظر برسد ، از این رو درمان کراتینه مو بسیار در بین زنان و مردان محبوب است. این درمان نقاط متخلخل در موهای شما را که به دلیل از بین رفتن کراتین ایجاد شده را پر می کند. این اختلالات مو باعث شکستگی ، فریز و در هم و بر هم بودن مو می شود. درمان کراتینه مو اساساً با بازگرداندن پروتئین از دست رفته در رشته مو های شما ، مو را دوباره احیا می کند.

کراتینه مو و همه چیز درمورد کراتینه کردن مو

کراتینه چیست ؟ چرا باید مو های خود را کراتینه کنیم ؟ کراتینه چیست و چه مزایا و معایبی دارد ؟ آیا به موهایمان آسیب نمی زند ؟ تاثیر کراتین بر مو ، اثرات جانبی

چه انتظاری از درمان کراتینه مو داشته باشیم ؟

این درمان باعث می شود موهای شما صاف و ابریشمی شود که به تدریج بعد از چند ماه از بین می رود. درمان کراتینه مو برعکس ریباندینگ و یا فقط صاف کردن مو است. با درمان کراتین موی شما کاملا صاف نمی شود که خالی از حجم شود ، اما ریشه مو های جدید هم که رشد می کنند فر و یا فریزی نخواهد بود.

در واقع کراتین اساساً مانند یک نرم کننده و حالت دهنده بسیار قوی و فوق العاده عمل می کند. نتایج درمان کراتینه مو نیز در افراد مختلف متفاوت است. در اصل کراتین قسمت هایی از مو که آسیب دیده را دوباره بازسازی می کند. درخشندگی، صافی و راحتی مدیریت مو از مزایایی هستند که شما می توانید از درمان کراتینه مو انتظار داشته باشید.

مثلا کسی که مو های خیلی فر دارد ، ممکن است بعد از درمان کراتینه ، فری موهایش خیلی کمتر شود ، یا کسی که فر بودن و موجی بودن موهایش کم است ، بعد از کراتینه کاملا موهای صافی داشته باشد.

تأثیرات درمان برای افراد مختلف ، متفاوت خواهد بود ، بنابراین اگر موهای کاملا صاف و مورد نظر خود را بعد از کراتینه پیدا نکردید ناامید نشوید. درمان کراتین بیشتر مربوط کنترل و مدیریت مو ، داشتن موی بدون ایراد و تقویت و کمک به پیدا کردن ظاهر طبیعی و زیبای مو است و به گونه ای نیست که بعد از استفاده ، شما موهای بیش از حد صاف و یا غیر طبیعی داشته باشید.

قبل از انجام درمان کراتینه مو و نکات و مواردی که باید توجه کرد

قبل از رفتن به سالن ، بررسی کنید که آیا درمان کراتین برای موهای شما مناسب است یا خیر. فقط به این دلیل که بهترین دوست شما آن را دوست داشته است ، به این معنی نیست که کراتین مو شما را نیز جذب کند. طبق گفته های متخصصین مو ، موهایی با بافتهای فرفری یا وز مناسب ترین نوع مو برای انجام درمان کراتینه هستند ، و موهای صاف و متوسط باید از این نوع درمان به طور کلی خودداری کنند.

نکته مهم دیگر که قبل از انجام درمان کراتینه باید آن را در نظر بگیرید ، مشاوره با آرایشگر شما است. مهم است که قبل از انجام درمان ، حتما یک آرایشگر موی خوب و با تجربه پیدا کنید ، مشاوره با یک متخصص زیبایی و یا آرایشگر با تجربه به شما کمک خواهد کرد که بهترین فرمول را برای انجام این درمان برای موهایتان انتخاب کنید و مطمئن شوید که مسیر درستی را خواهید پیمود ، این امر ضروری است زیرا همه درمان های کراتینه و نتایج آنها شبیه به من نیست. همچنین ، مطالعه در این خصوص قبل از درمان به شما کمک می کند که بدانید از این درمان چه انتظاری داشته باشید. قبل از انجام حتما از قیمت این درمان هم مطلع شوید ، چون بر اساس طول و اندازه مو ، قیمت هم متفاوت خواهد بود.

مواردی که در حین انجام کراتینه کردن باید به آنها توجه کرد و اطلاع داشت

روزی را انتخاب کنید که کاملا آزاد باشید و وقت کافی برای انجام کراتین مو در اختیار دارید زیرا روند درمان طولانی است. درمان تقریباً سه ساعت طول می کشد و شامل مراحل زیر است.

– شستشوی مو (استفاده از شامپو و نه حالت دهنده مو)

– خشک کردن کامل مو تا زمانی که هیچ رطوبتی نداشته باشد

– اعمال محلول کراتین بر روی مو

– مو برای مدتی باید به همین شکل باقی بماند

– دوباره باید مو با سشوار خشک شود.

– و سپس دوباره یا یک اتو موی مناسب کراتینه ، باید به جذب مواد به مو کمک کرد.

– تمام شد!

نتیجه نهایی داشتن موهای صاف ، براق و قابل کنترل خواهد بود که حداقل سه ماه و حد اکثر تا شش ماه با داشتن یک رژیم مراقبت از موی مناسب برای شما دوام خواهد آورد. اگرچه هنوز هیچ عارضه جانبی اثبات شده ای برای درمان کراتین ثابت نشده ، اما استفاده از فرمالدیهاید در این درمان تحت اسکنر قرار گرفته است. این ماده شیمیایی در ساخت محصولات خانگی مختلف مورد استفاده قرار گرفته است و قطعاً خیلی بی خطر نیست. به همین دلیل ، بنابراین بعد از استفاده ممکن است شما با تحریک یا سوزش یا التهاب و یا عفونت خفیف و نه شدید در پوست و چشم ها مواجه شوید. به همین دلیل ، بسیار مهم است که این روش توسط یک متخصص یا آرایشگر کاملا با تجربه و آموزش دیده انجام شود.

کراتینه چیست ؟ چرا باید مو های خود را کراتینه کنیم ؟ کراتینه چیست و چه مزایا و معایبی دارد ؟ آیا به موهایمان آسیب نمی زند ؟ تاثیر کراتین بر مو ، اثرات جانبی

مواردی که بعد از انجام کراتینه مو باید به آنها توجه داشت

پس از درمان ، توصیه می شود که یک شامپوی خشک مناسب انتخاب کنید ( شامپوی خشک بر پایه الکل است و چربی های اضافی مو را جذب خود کرده و از بین می برد) بعد از درمان شما حداقل 48 ساعت موهای خود را نباید شستشو دهید و یا موهای خود را نباید با کش یا هر چیزی ببندید. اگرچه موهای شما پس از درمان بسیار قابل کنترل تر می شوند ، اما تغییر قابل توجهی در رژیم مراقبت از موی شما ایجاد نمی شود. شما هنوز هم باید طبق روال همیشه ، مراحل مراقبت از موی خود را رعایت کنید. متخصصین انجام این درمان ، معمولا بعد از درمان توصیه می کنند که از شامپو های بدون سولفات استفاده کنید. این امر باعث ماندگاری و دوام بیشتر اثرات این درمان خواهد شد و اثرات مفید این درمان را از بین نخواهد برد. برای اینکه آسیبی به موهای شما بعد از درمان وارد نشود و زیبایی و مراقبت از موی خود را به درستی انجام دهید ، حتما از متخصصین این صنعت در خصوص محصولات بعد از درمان اطلاعات کسب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *